شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد در نخستین روز آخرین ماه فصل پاییز کیفیت هوا در ۱۹ ایستگاه این شرکت در شرایط قرمز قرار دارد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ایستگاه‌های ‌ اقدسیه ( منطقه ۱)، شریف( منطقه ۲)،دانشگاه علم و صنعت(منطقه ۴)، دانشگاه تهران( منطقه ۶)، ژئوفیزیک( منطقه ۶)، تربیت مدرس(منطقه ۶)، ستاد بحران( منطقه ۷)، پارک رازی( منطقه ۱۱)، میدان امام خمینی( منطقه ۱۲)، پیروزی( منطقه ۱۳)،  پارک شکوفه( منطقه ۱۴)، پارک قائم( منطقه ۱۸)، شادآباد( منطقه ۱۸)، فرمانداری شهرری( منطقه ۲۰)، و شهرداری مناطق ۱۰، ۱۵، ۱۱، ۱۹، ۲۱ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴)، پونک، گلبرگ (منطقه ۸)، میدان فتح (منطقه ۹)، مسعودیه (منطقه ۱۵) و فرمانداری شهرری ( منطقه ۲۰) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۸۸ آلوده‌ترین ایستگاه تهران بوده است.

لازم به ذکر است کیفیت هوا در هیچ ایستگاهی در شرایط قابل قبول نیست.

همچنین در ایستگاه های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، سوهانک (منطقه ۱)، پاسداران، میدان فتح (منطقه ۹)، اتوبان محلاتی (منطقه ۱۴)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، شهرری و شهرداری مناطق ۲، ۴، ۱۶ و ۲۲ ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت ثبت نشده است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی توصیه می‌کند امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهر ها برای افراد سالمند و خردسال و به‌ویژه افراد با سابقه بیماری و ریوی، اجتناب از فعالیت های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

کد خبر 638978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    نوع قانون گزاری و سیاست گزاری ما بنفع حمل و نقل سبز نیست و همچنین اقتصاد انرژی کشورمان مشکل دارد. با سیاست گزاری حاکمیتی صحیح و کارشناسی شده ، میتوان حمل و نقل پاک را ترویج و تسهیل کرد بگونه ای که تولید ملی هم پا بگیرد . ما اگر الان در داخل سیاستگزاری مناسب بکنیم مشکل الودگی هوا و سوخت در تهران تعدیل خواهد شد و همین زیرساخت های تولید ، در اینده میتوانند بستر مفید صادرات هم بشود. مثلا ما در کلانشهرها خاورمیانه پیمانکاری ساخت مترو انها بخشی از ان بگیریم و یا حداقل خودرو و موتور برقی صادر کنیم. الودگی هوا ازمون خوبی هست تا با ریل گزاری صحیحی شکل بگیرد تا تهران شاهد هوای بهتری نسبی به نسبت امروز داشته باشد و هم تولیدات سبز شکل بگیرد همیشه کلانشهر تهران الگوی شهرهای کشور بوده، موفقیت در ان باعث تسری به سایر کلانشهر ها شده ، نمونه عیان مترو و brt و ...